Military CBMs and Arms Control between South and North Korea: Issues and Trends
In: Korean Journal of International Relations, Band 41, Heft 3, S. 193-211
ISSN: 2713-6868
114350 Ergebnisse
Sortierung:
In: Korean Journal of International Relations, Band 41, Heft 3, S. 193-211
ISSN: 2713-6868
In: Bulletin of peace proposals: to motivate research, to inspire future oriented thinking, to promote activities for peace, Band 10, Heft 1, S. 38-46
ISSN: 2516-9181
In: Bulletin of peace proposals: to motivate research, to inspire future oriented thinking, to promote activities for peace, Band 10, Heft 1, S. 38-46
ISSN: 0007-5035
World Affairs Online
In: Asian survey: a bimonthly review of contemporary Asian affairs, Band 32, Heft 4, S. 350-365
ISSN: 0004-4687
World Affairs Online
In: Asian survey, Band 32, Heft 4, S. 350-365
ISSN: 1533-838X
In: Asian survey: a bimonthly review of contemporary Asian affairs, Band 32, Heft 4, S. 350
ISSN: 0004-4687
World Affairs Online
In: The RUSI journal, Band 134, Heft 4, S. 5-9
ISSN: 1744-0378
In: RUSI journal, Band 134, Heft 4, S. 5-9
ISSN: 0307-1847
World Affairs Online
In: PRIF Reports, Band 92
"The concept of humanitarian arms control emerged in the late 20th century and represents a change in the structure of arms control. Decisive initiators are transnational NGO campaigns and small and medium-sized states which are guided by core principles of justice as the basis for their action. This report identifies the indicators of the structural change, explains the reasons behind it, and describes the problems which arise when humanitarian arms control collides with state security interests." (author's abstract)
In: Rand Report, MR-489-A
World Affairs Online
In: International studies quarterly: the journal of the International Studies Association, Band 38, S. 605-620
ISSN: 0020-8833, 1079-1760
Evaluates extent to which arms control agreements are associated with a reduction in arms spending and affect the frequency of military conflict; 1816-1992.
In: HSFK-Report, Band 7/2009
'Das Anti-Personenminenverbot von 1997, das Kleinwaffenaktionsprogramm von 2001 und die Streubombenkonvention von 2008 weisen auf einen Formenwandel in der Rüstungskontrolle hin. Alle drei Regime fokussieren stärker die menschliche Sicherheit und vertreten sicherheits- wie entwicklungspolitische Ziele. Die entscheidenden Initiatoren waren Nichtregierungsorganisationen, transnationale Kampagnen und Klein- und Mittelmächte, die, vereint durch überkulturelle Gerechtigkeitsvorstellungen, zu Normunternehmern wurden. Sie förderten neue Verhandlungsformen und konfrontierten die bestehende politische Verhandlungskultur mit einem diplomatischen Miteinander. Die Autorin ermittelt die Indikatoren des Formenwandels, stellt die Gründe dar und benennt die Probleme, wenn globale Ziele der humanitären Rüstungskontrolle mit nationalstaatlichen Sicherheitsinteressen kollidieren. Sie verweist auf die Herausforderungen, die nach wie vor zu bewältigen sind, etwa die fehlenden globalen Normen zur Begrenzung des staatlichen Waffenhandels in Kriegs- und Krisengebiete, und fordert eindringlich, weitere Normentwicklung in der humanitären Rüstungskontrolle zu unterstützen.' (Autorenreferat)
In: Defence and peace economics, Band 11, Heft 5, S. 533
ISSN: 1024-2694